Wedstrijdverslag

4de provinciale – ronde 1 nacompetitie promotie  : Donderdag 9 mei 2024 – 19h00

HERK-DE-STAD FC B – SV BREUGEL 2 - 4

Wedstrijdverslag   :
In de marge van deze wedstrijd was het belangrijk wat er in de andere eindronde wedstrijden was gebeurd.   Want de grote mogelijkheid bestond dat deze wedstrijd beslissend kon zijn voor promotie.
Er bleek een extra promotieticket te winnen voor 4e provinciale. Namelijk K. Opglabbeek A bleek verloren te hebben in de promotiestrijd voor een ticket naar 2e provinciale.  Ze bleven daardoor in 3e provinciale en daardoor kon hun tweede team K.Opglabbeek B als kampioen in 4e provinciale D niet promoveren naar 3e provinciale.  Dat ticket ging dus naar de deelnemers van de eindronde. De 4 winnaars van ronde 2 waren dus zeker van promotie.

Nu naar de wedstrijd van Herk-De-Stad FC B – SV Breugel.
Een tegenstander die ook gebrand was om te promoveren. Ze verloren de titelstrijd in 4A en wilden dit rechtzetten in de eindronde.

In het wedstrijdbegin kwam Breugel een paar keer dreigen voor doel van de thuisploeg, echter zonder groot doelgevaar.  Een technisch sterke tegenstander maakte het SVB behoorlijk moeilijk. Breugel van zijn kant moest het van het fysieke aspect hebben in deze match.  Veel strijd en middenveldspel in deze eerste 45 minuten. In minuut 42 leek middenvelder Jens Dujourie balverlies te leiden, maar hij kon nog ergens zijn dikke teen tegen de bal zetten en verraste daardoor de tegenstander.  Hij kwam uiteindelijk alleen voor de thuisdoelman en trapte buitenkant voet de bal voorbij de doelman tegen de netten (0 – 1).  Ideaal moment om op voorsprong te komen, zo net voor de rust.

Na de koffie een ontketende thuisploeg dat gebrand was om de achterstand snel ongedaan te maken.  SVB had de eerste belangrijke 10 minuten na de rust te overleefd, maar daarna gingen de bezoekers toch nog een versnelling hoger spelen.  In minuut 70 redde Lieven Hendrickx de bal van de doellijn.  Maar één minuut later was het wel bingo voor de thuisploeg. Een snedige aanval vanop de rechterkant werd voor doel gegooid en onhoudbaar binnengetrapt (1 – 1).  Breugel verloor echter de hoop niet en enkele minuten later trapte Joren Vrijsen een vrije trap van buiten de 16 meter hard tegen de doelpaal. Het ging goed op en neer in deze spannende wedstrijd.  In minuut 83 zette Bram Luyckx zich op karakter door en via de achterlijn van de bezoekers legde hij de bal goed af naar Jens Jansen. Jens hield het overzicht gaf de assist aan Dennis Kuyken om Breugel terug op voorsprong te brengen (1 – 2).  De Breugelse vreugde was helaas van erg korte duur. Nog geen 30 seconden na de herneming stond ineens het scorebord terug op gelijke hoogte.  Weer een scherpe flankaanval van de bezoekers en de bal werd aan de tweede paal binnengetrapt (2 – 2).   Deze stand stond ook op het scorebord na 90 minuten, ... dus verlengingen!

Voorafgaand aan deze verlengingen zette SV Breugel de koppen nog eens bij elkaar en de groepskreet aan het begin van deze verlengingen toonde dat er zeker nog voldoende energie in de Breugelse benen zat. En dit bleek ook aan het begin van deze verlengingen. Een kopbal van Wouter Jongeneelen ging een metertje langs doel, maar wat later infiltreerde hij in de 16 meter met de bal om deze daarna panklaar te leggen voor Kevin Teirlinck (2 -3).  Het was nog vroeg maar dit zag er goed uit voor SVB.  Toch hadden onze jongens weer een konijnenpoot bij, want wat later belandde een doelpoging van Herk-De-Stad op de doelpaal.
Het bleef nagelbijten in deze nerveuse wedstijd ook in het tweede deel van de verlengingen was dat niet anders. Toen Lieven Hendrikx met een gemeten crossbal van flank wisselde naar Wouter Jongeneelen. Was het de sterk spelende Wouter Jongeneelen die vervolgens uitpakte met een magistraal doelpunt.  Vanuit een scherpe hoek trapte hij de bal fantastisch binnen (2 – 4). Met deze 2 doelpunten verschil kon Breugel iets minder stresserend spelen en de thuisploeg kreeg de Breugelse defensie niet meer gekraakt.  Ook doelman Brent Driesen toonde nog eens zijn klasse toen bij in minuut 118 binnen de 3 seconden tot 2x toe een gemaakt doelpunt kon verhinderen van 2 spelers die alleen voor zijn neus stonden.  Het was duidelijk voor de thuisploeg, aan dit SV Breugel was niet te tornen vandaag. Hoe goed ze zelf ook waren, ze moesten zich fysiek gewonnen geven tegen dit SV Breugel.   Na 120 minuten was de kaars bij alle spelers uit en kon Breugel met de resterende energie de promotie vieren. En het was verdiend !!!!

Opstelling :  Brent Driesen, Roy Willekens (71’), Wouter Jongeneelen, Jens Dujourie, Dennis Kuyken (81’), Bram Luyckx, Jens Jansen (84’), Niels Winters, Lieven Hendrikx, Martijn Geens, Joren Vrijsen (120’)

Wisselspelers: Jef Vrolix, Siebe Beijck (71’), Jorden Pellens (120’), Kevin Teirlinck (81’)

Doelpunten  :  1 – 0 Dennis Kuyken (6’), 1 – 1 (11’), 2 – 1 Lieven Hendrikx, (15’), 3 – 1 Dennis Kuyken (17’), 4 – 1 Jens Dujourie (55’)
Gele kaart  : Wouter Jongeneelen, Jens Jansen, Dennis Kuyken, Wouter Jongeneele, Brent Driesen, Siebe Beijck,