SV BREUGEL 50 JAAR

SV Breugel 50 jaar !!

Vrijdag 24 mei 2024

Ondanks het mindere weer vrijdagavond, was er toch véél volk aanwezig voor de gala match en de reünieavond.

Het bezoek van Bryan Heynen en Guy Martens van KRC Genk was natuurlijk ook een publiekstrekker om de trip naar Sportpark Achter de Run-Inn te maken. Er werden gretig selfies en handtekeningen verzameld.  Ondertussen waren enkele oude gloriën op het A-veld onderling een wedstrijd aan het spelen in de gietende regen, maar bedierf de pret niet.
Daarna was het aan de Limburgse voetbalvedetten om de galawedstrijd en meteen ook dit feestweekend officieel op gang trappen.  Hierbij nogmaals dank aan K. Bocholt VV voor de sportieve wedstrijd. Onze jongens van SV Breugel deden hun best maar de mannen van de Damburg waren te sterk.

Maar dat was niet het belangrijkste die avond,... samen een gezellige avond beleven was dat wel.

De oud-spelers, trainers, afgevaardigden,... waren ondertussen allemaal gearriveerd en was het een
hartelijk weerzien.  Er werd nog gefeest tot de late uurtjes.

Zaterdag 25 mei

Zaterdag organiseerde de seniors hun mini-veldvoetbaltornooi in sportpark Achter de Run-Inn.
Het tornooi begon 's  morgens onder dreigende grijze wolken maar naarmate de dag vorderde werd
het alsmaar beter. De zon kwam zelfs tevoorschijn en werd de sfeer alsmaar beter.

Het was uiteindelijk het team Achelboys dat de eindoverwinning kon vieren. Proficiat !!

Zaterdagavond was het hoogtepunt van het feestweekend met de uitreiking van de titel 'Koninklijke'.

De organisatie van 50 jaar SV Breugel nodigde de Noord-Limburgse clubs, de mensen van de
voetbalbond, alsook het Peerse stadsbestuur en de Breugelse vrijwilligers uit op hun receptie ter ere
van het jubileum. Iedereen liet zich de overheerlijke hapjes smaken en er werd geklonken op 50 jaar
SV Breugel alsook op de prachtige organisatie van dit feestweekend.

In het officiële gedeelte mocht schepen van Sport, Dirk Collaers, de spits afbijten en benadrukte hij het
belang van een voetbalclub onder de kerktoren. Een dorpsclub als SV Breugel heeft een belangrijke rol in de gemeenschap van Kleine-Brogel.

Daarna mocht ere-voorzitter René Palmans een korte weergave geven van de geschiedenis van
SV Breugel en in die geschiedenis was ook een korte passage weggelegd voor ... Steven Mathei.
Burgemeester Steven Mathei kon zich van die periode nog goed de gezelligheid van de club SV Breugel
herinneren. Waar het sportieve belangrijk was, maar de gezelligheid in de kantine nog een beetje meer. Hij meldde daarna ook trots dat hij de officiële bevestiging heeft ontvangen van het koninklijk paleis dat hij de titel 'Koninklijke' mag uitreiken aan SV Breugel, ... Koninklijke Sportvereniging Breugel!

Als laatste nam voorzitter Davy Tijssen het woord en gaf hij zijn relaas van 7 jaren voorzitter van K. SV Breugel. In het begin werd de nadruk gelegd op het opwaarderen van de infrastructuur zoals de beregeningsinstallatie op de 3 velden, de zonnepanelen, de reclameborden en banners langs het veld, ... De laatste jaren werd ook op het sportieve gefocust, niet alleen bij de seniors maar ook bij de jeugd met de uitstekende samenwerking met SV Herkol.

Maar dit alles kon hij natuurlijk niet alleen doen, het werk van de vrijwilligers om dit mogelijk te maken
was een enorm belangrijke factor.

"Want groeien doe je niet alleen."

Daarna werd het feestcomité en de vrijwilligers naar voor geroepen en werd met hét voetballiedje
"You'll never walk alone" de feestavond op gang gezet.

Zondag 26 mei 2024

Afgelopen zondag was het de slotdag in het feestweekend 50 jaar SV Breugel. En op deze dag had het bestuur van de jeugdwerking SV Breugel & SV Herkol als seizoensafsluiter enkele leuke activiteiten georganiseerd.

Eerst mochten de mama's en papa's een wedstrijdje spelen tegen hun zoon en/of dochter. De ouders konden daarna terug op krachten komen in de tent met een hapje en drankje, terwijl de jeugd weer snel de groene mat op ging voor de penalty cup.

Ondertussen werden de kubb-velden klaargezet voor het kubb-tornooi en stond de koe op het veld voor 'Koetje kak'. Het kubb-tornooi werd helaas verstoord door een stevige regenbui, maar gelukkig was de fanfare van Kleine-Brogel inmiddels in de tent gearriveerd voor een optreden. Zo was het weer gezellig druk in de feesttent en was dit meteen een feestelijke afsluiter van het seizoen voor de jeugdwerking SV Herkol & SV Breugel.