Seizoen 2006 - 2007

Overzicht seizoen 2006 - 2007

SV Breugel begon aan zijn derde opeenvolgende seizoen in 3e provinciale.  De transfers waren beperkt, slechts enkele spelers hadden Breugel in het tussenseizoen verlaten. Dus ook de inkomende transfers waren beperkt.  Michael Vuegen en Rik Boonen kwamen van Achel VV en er werd zelf een internationale tranfers geregistreed voor SV Breugel; de broers Mazin en Haider Karagoli kwamen van de Nederlandse club FC Oda Weert.

Trainers en bestuur hadden er vertrouwen in om met deze kern, waar toch heel wat kwaliteit in schuilde, weer een stapje verder te zetten in vergelijking met het vorige seizoen.  Maar het zou uiteindelijk anders uitlopen.
Al vanaf de start van de competitie vertoefde Breugel in de onderste regionen van het klassement en het zou daar niet weggeraken.  Een extra moeilijkheidsgraad was dat men niet bij de laatste 5 mocht eindigen om niet te degraderen.  Deze éénmalige regel kwam er door de aangekondiging dat er een hervormingen van de Limburgse proviciale reeksen kwam voor het volgende seizoen (één reeks 1e provinciale, twee reeksen 2e provincial en slechts 3 reeksen in 3e provinciale).  Waardoor er dus extra ploegen zouden zakken naar 4e provinciale.
In de eerste periode werden er nog regelmatig punten gesprokkeld met overwinningen tegen rechtstreekse concurenten Taxandria FC en Exc. Hamont + enkele fel bevochte gelijke spelen tegen Sp. Grote Heide en FC Eksel. Maar de concurrentie was bikkelhard en men geraakte maar niet weg van de degradatieplaatsen.  De puntenoogst in de rest van het seizoen was te schaars om plaatsen te kunnen stijgen en zo was al enkele wedstrijden voor het einde al zeker dat Breugel het dat seizoen niet zou redden in derde provinciale.
Ondertussen werd bekend dat ook T1 Eddy Evens aan het einde van het seizoen afscheid zou nemen van de club en zo kwam er een einde in mineur aan een toch wel succesvol tijdperk onder zijn trainerschap.

Hieronder kunnen jullie het volledige seizoen nog eens herbeleven met alle wedstrijdverslagen en foto's.