Seizoen 2016 - 2017

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

We gaan terug naar 16 oktober 2016. SV Breugel speelde die dag op verplaatsing in Sparta Lille. Veel volk en ambiance op en langs het voetbalveld aan de Bosuil en dat zorgde weer voor een unieke Noord-Limburgse derbysfeer.  Breugel won uiteindelijk verdiend met een ruime 0 - 4.

Het was een topseizoen dat bekroond werd met een eindronde ticket.  In die eindronde verraste SVB vriend en vijand en dwong na 2 wedstrijdrondes de promotie af naar 3e provinciale.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2016 - 2017 is te vinden in onderstaande link:

Speeldag 7 – seizoen 2016 – 2017 - Zondag 16 oktober 2016

Sparta Lille - SV Breugel 0 - 4

Wedstrijdverslag :

Na de teleurstellende vertoning van vorige zondag werden deze week de hoofden toch eens bij elkaar gestoken door spelers en trainers. De neusen stonden na deze verhelderende gesprekken allemaal terug in dezelfde richting. Iedereen stak deze week op training een extra tandje bij want ze waren gebrand op een goed resultaat tegen de buren uit Sparta Lille.
Traditioneel een stevig duel tegen de mannen uit Sint-Huibrechts Lille en ook dit seizoen wat het niet anders. De wedstrijd werd gekruid met 10 gele en 1 rode kaart. Het was een gelijkopgaande eerste helft waarin Breugel het meeste balbezit had maar de beste kans was voor de thuisploeg. Breugel doelman Stijn Kauffmann kon een Breugelse achterstand verijdelen. Breugel kon dreigen via Dave Van Den Wildenberg, maar zijn schot werd afgeblokt. Het bleef 0 - 0 aan de rust.
Na de pauze werd er wel gescoord. Het was Jan Leynen die de ban kon breken voor SV Breugel. Zijn vrije trap vanop links ging geplaatst richting korte hoek binnen (0 - 1). Enkele minuten later konden de Breugelse supporters wederom juichen. Een voorzet vanop rechts, waar de thuisdoelman zich op misrekende, kwam terecht bij Nico Biemans die met de knie de bal tegen de netten werkte (0 - 2). Op het uur moest Sparta Lille met tien spelers verder toen Roy Willekens op volle snelheid werd neergehaald en de nummer 9 van Lille zijn tweede gele kaart van de namiddag onder de neus werd geduwd. SV Breugel kreeg nu de wedstrijd helemaal in handen. Lille kon toch nog éénmaal voor gevaar zorgen toen een doelpoging op de paal belandde. Breugel was gewaarschuwd en besliste daarna om toch maar voor de 0 - 3 te gaan. Die kwam er ook! Jan Leynen kon doorbreken tot in de bezoekende 16 meter, daar werd hij neergehaald door de doelman, maar de ref gaf goed voordeel doordat de bal bij Roy Willekens belandde. Die kon makkelijk de 0 - 3 in doel trappen. Breugel ging deze ruime voorsprong natuurlijk niet meer weggeven en het lukte hen zelfs nog een doelpuntje bij te prikken. Het was wederom Roy Willekens die de doelpuntenmaker van dienst was en de 0 - 4 eindstand op het scorebord bracht.

Opstelling SV Breugel:

Opstelling: Stijn Kauffmann, Dave Van Den Wildenberg, Dylan Vankemenade, Yvan Berkmans, Roy Willekens, Jimmy Lauwers, Jan Leynen (81' ), Seppe Van Der Have, Sem Bergmans (58' ), Nico Biemans, Roy Vanden Boer (82' )
Wisselspelers: Kristof Claes, Kevin Teirlinck (58' ), Kris Cox (82' ), Bart Knevels (81' )

Doelpunten : Jan Leynen, Nico Biemans, Roy Willekens (2x)

Gele kaart :  Kevin Teirlinck, Nico Biemans, Jan Leynen, Yvan Berkmans, Roy Vanden Boer

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1), Chris Cox (T2)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: Maarten Linart