Seizoen 2015 - 2016

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

SVB schipperde tijdens dat seizoen voornamelijk tussen plaats 6 en plaats 10 om uiteindelijk op een matige 10e plaats in het eindklassement te eindigen. Even leek het er naar uit te zien dat Breugel kon gaan meestrijden om een plaats in de top 5, maar in de laatste rechte lijn van de competitie werden de belangrijke wedstrijden niet gewonnen. Zo ook de wedstrijd tegen SK Heusden 06 en daardoor verloren ze snel terrein op een eindronde plaats en zakte ze tot de middenmoot.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2015 - 2016 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 21 – seizoen 2015 – 2016 - Zondag 28 februari 2016

SV Breugel - SK Heusden 06 1 - 4

Wedstrijdverslag :

Om nog uitzicht te houden op plaats nummer vijf in het klassement moest er deze zondag namiddag gewonnen worden tegen SK Heusden 06.

SV Breugel verviel echter in een (slechte) oude gewoonte en begon de wedstrijd met een zeer vroeg tegendoelpunt. Na slap verdedigen in alle linies legde de Heusdense spits de 0-1 tegen de netten. Een opdoffer die Breugel nog maar moeilijk te boven kwam. De thuisspelers speelde een matige eerste helft en de bezoekers hadden de wedstrijd in handen. Op het half uur was het dan ook niet onverwacht dat SK Heusden de score kon verdubbelen na een carambol goal die via de deklat in de doelnetten verdween (0-2). Breugel kon daar weinig tegenover stellen, behalve een doelpoging via een kopbal van Wouter Jongeneelen die net langs ging. 0 - 2 aan de rust.

Ondanks de goede bedoelingen was er weinig beterschap aan Breugelse kant in de tweede helft. Op het uur spelen werd de Breugel balverlies op het middenveld genadeloos afgestraft met een messcherpe aanval en de 0 - 3 stond op het scorebord. SVB probeerde nog wel de lakens naar zich toe te trekken, maar SK Heusden had inmiddels een groen zwarte muur opgetrokken voor hun doel. De bezoekers konden zelf op een tegenaanval de 4 - 0 binnen te trappen. De wedstrijd was gespeeld. Dave Van Den Wildenberg kon nog een een Breugelse eerredder tegen de netten werken in de 90e minuut (1-4).

De hoop van SV Breugel op een top 5 plaats kreeg na deze wedstrijd wel een fikse terugslag, maar ondanks deze nederlaag blijft SVB nog wel op een voorlopig zesde plaats in het klassement.

Volgend weekend staat de verplaatsing naar Verbroedering Lommel op het programma.

Opstelling SV Breugel:

Guy Cortens, Dave Van Den Wildenberg, Sem Bergmans (59' ), Jan Ceulemans (59' ), Jordie Eyckmans, Kurt Loenders (59' ), Jimmy Lauwers, Wouter Jongeneelen, Kevin Teirlinck, Nico Biemans, Martijn Geens

Wisselspelers: Tiemen Swennen (59' ), Gijs Stevens (59' ), Seppe Van Der Have (59' ), Kris Cox

Doelpunten : Dave Van Den Wildenberg

Gele kaart : Martijn Geens, Guy Cortens, Kurt Loenders,

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1), Kris Cox (T2)

Scheidsrechter: Pieter Bosmans