Seizoen 2014 - 2015

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

Deze week gaan we 7 jaar terug in de tijd. SV Breugel speelde een spectaculaire openingswedstrijd van het seizoen 2014 - 2015 tegen Eendracht Houthalen.
Dat seizoen had SV Breugel een blitzstart.  De eerste 8 speeldagen voerde ze het klassement in 4e provinciale A aan, maar daarna volgde een mindere reeks wedstrijden en uiteindelijk moesten ze tevreden zijn met een plaats in de middenmoot van het klassement.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2014 - 2015 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 1 – seizoen 2014 – 2015 - Zondag 31 augustus 2014

SV Breugel - Eendracht Houthalen 4 - 3

Wedstrijdverslag :

Op deze eerste speeldag meteen een eerste spektakel match voor SV Breugel.

Het wedstrijdbegin ging goed op en neer. Na 10 minuten speler echter een eerst opwinding voor het doel van Eendracht Houthalen. De doorgebroken aanvaller Jan Leynen werd neergehaald door de bezoekende doelman in de 16, echter de scheidsrechter van dienst gaf geen gevolg aan deze fout. Dit tot grote consternatie van de thuisaanhang. In de daaropvolgende aanval komt een bezoekende aanvaller gevaarlijk voor doel, maar hij miste gelukkig volledig zijn timing en trap onbesuisd langs. Een gebeten Breugel krijgt vervolgens enkele zeer goede kansen bijeengevoetbald. Een te zwakke poging van Jan Leynen vanuit het strafschopgebied en een pegel van Martijn Geen op de doellat hadden een beter lot verdiend. Toch was het slechts uitstel van executie. In de 20e minuut werd een afvallende bal door Jelle Van Der Have op de slof genomen en via een Houthalens been verdween het in het bezoekende doel (1-0). De Breugelse aanvalsgolf ging liggen en de bezoekers kwamen opzitten, met als gevolg dat na een stilstaande fase en een daaropvolgende rommelige fase voor doel de gelijkmaker in de Breugelse doelnetten verdween (1-1). Toch net voor het einde van de eerste helft kon SV Breugel weer op voorsprong klimmen. Een onderschepte bal belandde bij Jelle Martens die koelbloedig de bal over de doelman lobte (2-1).

Na de koffie begon het letterlijk en figuurlijk kansen regenen aan beide kanten. Een eerste gevaarlijke mogelijkheid was er voor de bezoekers. De vinnige aanvaller van Houthalen kon zich netjes vrijkappen in de 16, maar een ultiem blok van verdediger Kris Cox kon verder onheil voorkomen. Het doelpunt viel echter aan de overkant. Jan Leynen kon profiteren van slecht uitverdedigen van de bezoekers om met de bal richting doel te gaan. Hij was echter niet zelfzuchtig en legde mooi af voor de goed gevolgde Martijn Geens die de 3-1 mocht binnen trappen. De 3 punten leken binnen. Echter niets was minder waar. Enkele minuten daarna werd een Houthalense aanvaller neergelegd in de 16 met een strafschop als resultaat. Doelman Kristof Claes ging naar de juiste hoek, maar kon niet verhinderen dat de bal binnen ging (3-2). Doelman Kristof Claes moest even later nog uitpakken met een goede redding om de gelijkmaker te voorkomen maar een 10 minuten voor tijd was het toch raak voor Eendracht Houthalen. Een vrije trap werd nog afgeweerd door de Breugelse doelman, maar in de rebound werd toch nog de 3-3 binnengetrapt. Het vernijn zat hem echter in de staart. In een ultiem slotoffensief werd Dave Van Den Wildenberg neergemaaid met een zeer drieste tackle. De ref toonde terecht de rode kaart voor de Houthalense speler die zonder morren het speelveld verliet. De daaropvolgende vrije trap werd door Jelle Van Der Have voor doel gedropt en belandde via het hoofd van de ingevallen Nico Biemans en vervolgens via de doellat achter de doellijn (4-3).

Eind goed al goed voor SV Breugel, toch had deze wedstrijd sneller op slot gemoeten

Opstelling SV Breugel:

Kristof Claes, Dave Van Den Wildenberg, Geert Braekers, Kris Cox, Dylan Vankemenade, Guy Claes (75' ), Jelle Van Der Have, Jelle Martens (80' ), Jan Pauwels, Martijn Geens (68' ), Jan Leynen

Wisselspelers: Guy Cortens, Tim Bex (68' ), Kurt Loenders (80' ), Nico Biemans (75' )

Doelpunten : (1-0) Jelle Van Der Have, (1-1), (2-1) Jelle Martens, (3-1) Martijn Geens, (3-2), (3-3), (4-3) Nico Biemans

Gele kaart : Dave Van Den Wildenberg

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: K. Huls