Seizoen 2013-2014

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

Deze week staat het seizoen 2013 - 2014 centraal met de thuiswedstrijd tegen FC Anadol.  Met 18 teams in de reeks was het een lang seizoen, maar ook de kwaliteit van de teams was behoorlijk hoog.  De jongens van Breugel deden hun best en boekte enkele mooie overwinnigen maar moest zich uiteindelijk tevreden stellen met plaats 15 in de eindstand.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2013 - 2014 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

seizoen 2013 – 2014 - Speeldag 2 - zondag 1 september 2013 - 15h00

SV Breugel - FC Anadol 2 - 2

Wedstrijdverslag :

SV Breugel kreeg op speeldag 2 FC Anadol op bezoek. Beide teams konden op speeldag 1 geen punten sprokkelen en waren dus gebrand de verloren punten van de eerste match goed te maken.

FC Anadol begon gretig aan de eerste helft en ze kregen dus ook de eerste mogelijkheden. Hun beste kans spatte uiteen op de doelpaal. Ondertussen werd Martijn Geens nog tegen de grond getorpedeerd en de speler van Anadol kwam er van af met slechts een gele kaart. Hun gretigheid hielden ze de ganse eerste helft vol en zagen dat rond de 30e minuut beloond met de 0-1. Enkel minuten laten ging een bezoekende speler makkelijk neer in de 16, na een contact met Jonas Vandael. De daaropvolgende penalty werd binnengetrapt (0-2). Toch kon Breugel ook nog iets terugdoen. Op een hoekschop van Johnny Schuurmans kopte Luk Overath de aansluitingstreffer tegen de netten (1-2).

De tweede helft kreeg de thuisaanhang toch een beter Breugel te zien, dat naarstig op zoek ging naar de gelijkmaker. De bezoeker begonnen echter al snel aan het spelletje tijdrekken en gingen bij de vele duels luidruchtig en stijlvol tegen de grond. Dit tot groot ongenoegen van de Breugelse spelers en supporters. De wedstrijd werd dus bitsiger en de duels werden er ook niet lichter op. Een van de betere Breugelse kansen kwam van de voet van Dave Van den Wildenberg die zijn gestrekt schot met een puike redding van de bezoekende doelman afgeweerd zag. SVB kwam meermaals dreigen in de 16, maar de doelpogingen waren beperkt. Het leek een verlieswedstrijd voor Breugel te worden. Maar de ref hield gelukkig rekening met het tijdrekken van de bezoekers en telde ruim wat extra tijd toe. In die extra time kon Breugel toch nog de gelijkmaker binnentrappen. Jelle Martens werd met een mooie doorsteekpas van Johnny Schuurmans voor de doelman van Anadol gebracht en hij trapte mooi in de verste hoek binnen (2-2).

Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Jonas Vandael, Dave Van den Wildenberg, Robby Vanbaelen, Geert Braekers (52' Jelle Martens), Jimmy Lemmens, Sandro Carella, Martijn Geens (42' Johnny Schuurmans), Jasper Vreys, Jan Leynen (80' Dylan Vankemenade) , Luk Overath

Doelpunten : Luc Overath, Jelle Martens

Gele kaart :
Johnny Schuurmans, Jonas Vandael, Robby Vanbaelen

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1), Michael Vandersteen (T2)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: D. Moonen