Seizoen 2012-2013

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

Deze week gaan we terug naar het seizoen 2012-2013. Qua tegenstand was het niet echt een interessant seizoen, maar Met  18 teams in competitie was het een lang seizoen. SVB eindigde op een mooie negende plaats. In de paar Noord-Limburgse derby's probeerde Breugel het beste van zich te laten zien. Zo ook in de thuiswedstrijd tegen Sparta Lille.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2011 - 2012 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

seizoen 2012 – 2013 - Speeldag 16 - zondag 2 december 2012 - 14h30

SV Breugel - Sparta Lille 0 - 1

Wedstrijdverslag :

Wedstrijdverslag : Op deze frisse zondagnamiddag kreeg SV Breugel de buren van Sparta Lille op bezoek. Na twee nederlagen op rij was Breugel gebrand op een overwinning. Maar de tegenstrever van vandaag had zijn laatste 3 wedstrijden telkens de overwinning kunnen vieren en was dus in goede doen.

De eerste goede mogelijkheid van voor Breugel. Tim Bex ging op snelheid door maar de bezoekende doelman hield hem van een treffer. Ondanks deze eerste kans voor SVB, waren het de bezoekers die de forcing voerde in het wedstrijdbegin. Met uiteindelijk na een kwartier spelen een 0-1 als resultaat. Wat later ziet de scheidsrechter een Breugels foutje in de 16 meter door de vingers en mag Breugel toch wel wat van geluk spreken. Maar naarmate de eerste helft vorderde kwam SVB toch meer in de wedstrijd en kregen ze ook enkele heel goede kansen. Beste kans was voor Geert Braekers, die een voorzet nipt over doel kopte. 0-1 was de ruststand.

Vlak na de pauze kreeg Jelle Van der Have meteen een goede mogelijkheid, maar zijn kopbal werd door de bezoekende doelman gered. Wat later werd een bezoekende speler foutief gestopt in de Breugelse 16 en ditmaal ging de bal wel op de stip. Echter doelman Jeroen Nijs pakte uit met een redding en behoedde Breugel van een dubbel achterstand. Breugel ging daarna in het offensief en kreeg meerdere uitstekende kansen, helaas de afwerking bleef deze zondag in gebreke. Ook de bezoekers kwamen verschillende malen gevaarlijk voor het Breugelse doel opduiken, maar ook daar kwamen ze niet meer tot scoren. Drie minuten voor tijd werd een bezoekende speler wegens verbaal protest met 2x geel beboet en moesten ze met 10 verder. Een laatste Breugelse aanvalsgolf op het einde van de wedstrijd kon SVB niet helpen aan een verdiend doelpunt en zo gingen de 3 punten naar Sparta Lille.

Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Robby Vanbaelen, Dave Van den Wildenberg, Jef Vangaal (60' Sam Vanbaelen), Jonas Vandael, Geert Braekers, Jelle Van der Have, Tim Bex, Sandro Carella, Luc Overath, Martijn Geens

Doelpunten : -

Gele kaart : Dave Van den Wildenberg

Rode kaart : -

Trainer: Tony Driesen (T1), Kris Esch (T2)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: Janssen