Seizoen 2011 - 2012

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

Deze week gaan we terug naar 22 januari 2012.  Dat seizoen was Breugel ingedeeld in een mooie reeks in 4e provinciale waarin enkele leuke derby's tegen ploegen uit de omliggende dorpen op het programma stonden.

SV Breugel maakte die namiddag de korte verplaatsing naar het Herent in Neerpelt om er SV Herkol partij te geven. De buren zouden er
dat seizoen met kop en schouders bovenuit steken en met 17 punten voorsprong op eerste achtervolgers Kaulille FC en Hechtel FC kampioen worden.

Ook SV Breugel kreeg Herkol niet op de knieën. De eerste helft werd voornamelijk gekruid door penalty’s. Maar liefst 3 terechte 11-meters werden er gefloten in de eerste 45 minuten: twee keer in het voordeel van SV Herkol en een keer voor de mannen uit Kleine Brogel. Slechts één penalty werd verzilverd en daarmee ging Herkol met een 1-0 de rust in.
Na de pauze lukte de thuisploeg al snel na de herneming de doelnetten bol te zetten en met een 2-0 zat Herkol op rozen. De bezoekers streden hardnekkig voor elke bal maar een beter Herkol kwam niet meer in de problemen. De thuisploeg kon nog aandikken tot 3-0 en de match was gespeeld...

Op een volledig overzicht van het seizoen 2011 - 2012 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

seizoen 2011 – 2012 - Speeldag 18 - zondag 22 januari 2012 - 15h00

SV Herkol - SV Breugel

Wedstrijdverslag :

SV Breugel maakte de korte verplaatsing naar de buren van SV Herkol. Tegen de nog ongeslagen leider lijkt geen kruid opgewassen. Ook Breugel beet zijn tanden stuk op de toekomstige kampioen.

De eerste helft werd voornamelijk gekruid door penalty's. Maar liefst 3 terechte elf meters werden er gefloten. Na een klein half uur spelen kreeg Herkol een eerste penalty na een fout van Robby Vanbaelen. De Breugelse doelman Jeroen Nijs blokte deze een eerste penalty uit de doelkorf. Maar enkele minuten later tackelde Sam Vanbaelen een doorgebroken spits neer in de grote rechthoek. Een terechte strafschop werd gefloten en Sam mocht van geluk spreken dat hij op het veld mocht blijven staan, want de ref trok slechts geel. Tweede keer goede keer voor de thuisploeg en ditmaal had Jeroen Nijs geen verhaal (1-0). Maar nog voor de rust kreeg ook SVB een penalty voorgeschoteld na een fout op Martijn Geens. Robby Vanbaelen besloot echter hoog over! Niet veel kansen in deze eerste 45 minuten en zo bleef de stand 1 - 0 aan de rust.

Na de koffie trok de thuisploeg meteen in de aanval en het duurde niet lang of de 2-0 lag tegen de doelnetten. Het was door de felle wind geen ideaal weer voor een mooie pot voetbal. SVB had in deze tweede helf ook nog eens de wind tegen en kwam daardoor maar moeilijk onder de Herkolse druk uit. Na bijna een uur spelen lukte het de thuisploeg om een derde doelpunt binnen te prikken en dat deed de boeken helemaal dicht voor SV Breugel. Er werd nochtans voor elke bal gestreden, maar een beter Herkol was uiteindelijk de verdiende winnaar.

Volgende week weer een thuiswedstrijd. Wijshagen komt op bezoek en hopelijk kan Breugel terug aanknopen met een overwinning.

d
Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Maarten Gijbels, Jonas Vandael, Robby Vanbaelen, Geert Gijbels, Sam Vanbaelen, Sandro Carella (67' Dave Van den Wildenberg), Dirk Gijbels (85' Jelle Van der have), Luc Overath (35' Björn Kelchtermans), Tim Bex, Martijn Geens

Doelpunten : -

Gele kaart : Robby Vanbaelen, Sam Vanbaelen, Sandro Carella

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1)

Scheidsrechter: Ramaekers