Seizoen 2010 - 2011

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

10 jaar terug in de tijd.  SV Breugel ontving net na de jaarwisseling het ambitieuze Hechtel FC dat dat seizoen meedeed voor de prijzen.
Een spectaculaire match van SV Breugel, dat nog terugkwam van een 0 - 2 achterstand. Daarna leek het dat ze toch nog naar een nederlaag afstevende na een derde doelpunt van de bezoekers, maar in een spannend slot trok Breugel toch nog een gelijkspel uit de brand na een prachting doelpunt.
SV Breugel speelde een behoorlijk seizoen 2010-2011 met enkele uitschieters en een plaats in de middenmoot als resultaat.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2009-2010 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 16 – seizoen 2010 – 2011 - Zondag 9 januari 2011

SV Breugel - Hechtel FC 3 - 3

Wedstrijdverslag :

Wedstrijdverslag : Voor de eerste wedstrijd in 2011 kreeg SV Breugel meteen een zware tegenstander voorgeschoteld. Hechtel FC, de leider in het klassement kwam op bezoek in Kleine-Brogel. SV Breugel liet zich in de beginfase van de wedstrijd terugdringen en dit bleef niet zonder gevolgen. Na 8 minuten spelen lag de 0-1 al tegen de Breugelse doelnetten. Enkele minuten daarna lag zelfs de 0-2 in de doelkorf. Ditmaal wel een lucky goal, na een voorzet die aan de verste paal in de doelnetten waaide. Een slechte start van SV Breugel dus, maar het gaf zich niet zomaar gewonnen. De bezoekers kwamen nog wel dreigen voor het Breugelse doel, toch waren de betere kansen voor SV Breugel. Een vrije trap van Gunther Ceelen ging helaas nipt naast de doelpaal. Ook een schot van Dave Van de Wildenberg verdween aan de verkeerde richting van de doelpaal. Vijf minuten voor de pauze toch de aansluitingstreffer. Een vrije trap van Rob Theunissen verraste de Hechtelse doelman en verdween vanuit een scherpe hoek in de kruising van het doel (1-2). Een erg mooie goal die SVB weer veel hoop gaf. Na het kwartier verplichte rust meteen weer opschudding. De supporters waren nog niet allemaal uit de kantine of SV Breugel kreeg een penalty toebedeeld na een fout op Sandro Carella. Schutter Kristof Decoster zette zich achter de 11-meter en knalde deze hard tegen de doelnetten (2-2). Beide teams terug op gelijke hoogte, dus wachtte er nog een spannende tweede periode. De bezoekers voerde de druk op en zette de Breugelse defensie onder druk. Het duurde tot de 70e minuut totdat de thuisdefensie brak. Een mooie doorsteekbal zetten de snelle Hechtelse spits alleen voor doelman Jeroen Nijs. Helaas moest deze laatste lijdzaam toezien hoe de 2-3 tegen de netten ging. Even later moest SV Breugel ook nog verder met een mannetje minder na een tweede gele kaart voor Rob Theunissen. De bezoekers bleven natuurlijk de forcing voeren en Breugel moest rekenen op een paar sporadische uitbraken.Toch bleef het dapper strijden om elke bal en dit had vijf minuten voor affluiten succes. Een vrije trap vanop 20 meter werd door Kristof Decoster keihard via de binnenkant van de doelpaal binnengetrapt (3-3). Een prachtig doelpunt dat SVB, in een spannend slot nog een puntje opleverde. Volgend weekend staat een uitwedstrijd tegen Standaard Bree op het programma. Een niet te onderschatte tegenstander want dit weekend hielden zij nummer twee, SK Meldert met een 1-1 in bedwang. Vanaf volgende week starten de wedstrijden terug om 15h00 !

Opstelling SV Breugel:

Jeroen Nijs, Raf Baeten, Geert Gijbels, Robby Vanbaelen, Dave Van den Wildenberg, Rob Theunissen, Sander Roeffaers (75’ Rob Kerkhofs), Gunther Ceelen (83' Maarten Jongeneelen), Sandro Carella, Tim Bex (53' Jarno Seykens), Kristof Decoster.

Doelpunten : Rob Theunissen, Kristof Decoster (2x)

Gele kaart : Robby Vanbaelen, Rob Theunissen, Sandro Carella

Rode kaart : Rob Theunissen (2 x geel)

Trainer: Tony Driesen (T1), Kris Esch (T2)