Seizoen 2009 - 2010

In onze reportage reeks 'Terug naar het verleden van SV Breugel' gaan we af en toe ook eens in het archief van de wedstrijdverslagen snuffelen die er de afgelopen (bijna) 2 decennia op onze website zijn verschenen.

We draaien de klok terug naar 22 november 2009.  Breugel starte ambitieus aan dat seizoen nadat ze het seizoen daarvoor pas in de slotfase van de competitie een eindronde ticket miste. Maar de concurrentie voor het seizoen 2009-2010 was bikkelhard.  Breugel speelde een degelijk seizoen, maar kwam tekort om mee te doen voor een top 5 positie.  Een teleurstellende 12e plaats in de competitie was het eindresultaat.
Toch boekte SVB enkele mooie overwinningen.  Zo bijvoorbeeld een klinkende 6 - 2 overwinning op eigen veld tegen het team van Hechtel FC.

Op een volledig overzicht van het seizoen 2009-2010 komen we later nog terug.

Hieronder het wedstrijdverslag van toen en enkele wedstrijdfoto's.

Speeldag 12 – seizoen 2009 – 2010 - Zondag 22 november 2009

SV Breugel - Hechtel FC 6 - 2

Wedstrijdverslag :

SV Breugel kreeg deze zondagnamiddag de buren uit Hechtel op bezoek. Eindelijk kon Breugel een overwinning op eigen veld vieren.
Nochtans in de beginfase van de wedstrijd ging Hechtel verschroeiend van start. In de eerste 10 minuten belandde de bal tot tweemaal toe op de paal. Nadat de druk van de bezoekers was gaan liggen, was het de beurt aan SV Breugel. Robby Vanbaelen gooide de bal in de 16, de bezoekende doelman misrekende zich op deze diepe bal en Tim Coumans was er als de kippen bij om de bal in doel te koppen. SVB op een gevleide 1-0 voorsprong. Daarna mocht SVB nog rekenen op een goeie redding van doelman Patrick Gijbels om de nul op het bord te houden. Omstreeks het half uur lukte het Breugel de score te verdubbel. Tim Bex ging op snelheid richting doel, hij hield twee verdedigers van zich af maar zag zijn poging geweerd door de bezoekende doelman, gelukkig was Rob Theunissen goed gevolg en trapte de rebound binnen (2-0). Hechtel was dan wel baas in het spel, het was echter Breugel dat tot scoren kwam. In de 38e minuut was het weer de beurt aan Tim Coumans om zijn dribbelcapaciteiten te tonen en het lukte hem om een tweede maal tot scoren te komen (3-0). Meteen ook de ruststand.
Na de pauze greep SVB de match meteen in handen. Veel inzet bij de thuisploeg resulteerde in een vierde doelpunt. Nick Creemers zette zich goed door en het was uiteindelijk Erik Karsmakers die vanop de 16 meter de bal hard voorbij de doelman werkte (4-0). Breugel was nu de betere van de thuisploeg en kreeg ook de beste kansen. Omstreeks het uur werd Tim Bex overduidelijk gehaakt in de 16 en kende de scheidsrechter een terechte strafschop toe. Kristof Decoster mocht de klus klaren en de 5-0 op het bord zetten. Maar Hechtel bleef zich inzetten en dit resulteerde in een mooi doelpunt waar de nieuwe Breugelse doelman Patrick Gijbels geen verhaal tegen had. Vijf minuten voor tijd lukte het de bezoekers zelfs nog een tweede maal tot scoren te komen na concentratie verlies bij de Breugelse verdediging (5-2). Maar net voor affluiten legde de hard werkende Tim Bex, op aangeven van Sander Roeffaers, de uiteindelijke 6-2 eindcijfers vast.
Een overwinning die kan tellen en hopelijk zet dit SV Breugel op de goede weg.

Opstelling SV Breugel:

Patrick Gijbels, Robby Vanbaelen (85' Stijn Winters), Kristof Decoster, Dave Van den Wildenberg, Rob Kerkhofs, Erik Karsmakers, Rob Theunissen, Tim Bex, Tim Coumans (75' Tom Vanherck), Nick Creemers, Jimmy Lauwers (80' Sander Roeffaers)

Doelpunten : Tim Coumans (2x), Rob Theunissen, Erik Karsmakers, Kristof Decoster, Tim Bex

Gele kaart : Nick Creemers

Rode kaart : -

Trainer: Sandro Carella (T1)

Afgevaardigde: Guido Wienen

Scheidsrechter: K. Huls