Seizoen 2004 - 2005

Overzicht seizoen 2004 - 2005

Het was 13 seizoenen geleden dat SV Breugel nog eens in 3e provinciale mocht aantreden.  In het seizoen 2004-2005 was het dus eindelijk zover.  Enkele spelers hadden tijdens het tussenseizoen wel Breugelse kamp verlaten en zo moesten er enkele versterkingen gezocht worden.  Middenvelder Rik Wetzels kwam over van KVSK United, Roel Umans van Berkenbos VV vergezelde zijn broer Stijn bij SVB, verdediger Geert Gijbels kwam over van Kadijk SK, Igor Vandeberk kwam van Achel VV, Thierry Dreesen, de jongen van eigen dorp, kwam over van de jeugd van Bocholt VV en de pijlsnelle Murat Latif verruilde Hechtel FC voor SV Breugel .

SV Breugel verwachtte als promovendus natuurlijk geen gemakkelijk seizoen. Het behoud zou het doel zijn, want het was een reeks met zeer sterke en ambitieuze clubs. Maar Breugel keek uit naar de leuke stadsderby's tegen Peer SV, Sporting Grote Brogel en Sporting Wijchmaal, met daarbovenop nog mooie wedstrijden tegen clubs van de aangrensende dorpen.  De eerste periode verliep erg moeizaam met een 5 op 30 en stond daardoor op de voorlaatste plaats. In de tweede periode begon Breugel de punten binnen te halen. Een mooie 1 - 0 thuisoverwinning tegen de later kampioen Flandria Paal, een uitoverwinning in de derby tegen Sporting Wijchmaal en de 1 - 1 in het Leukensstadion tegen het vedettenelftal van Overpelt VV vielen daarbij op.  Met een 18 op 30 klommen ze gestaag op in het klassement naar plaats 9. In het laatste deel van de competitie liep het weer wat moeizamer en daardoor dreigde Breugel op plaats 15 terecht te komen waardoor ze de eindronde tegen degradatie zouden moeten spelen. Gelukkig kwam het niet zover. Een 1 - 1 gelijkspel, met een doelpunt van Bart Deelkens in de slotminuten van de wedstrijd, tegen Sp. Wijchmaal was het behoud verzekerd.  SV Breugel eindigde het kampioenschap op plaats 12.  Het doel was bereikt door zich te handhaven in het eerste jaar terug in 3e provinciale.

Hieronder kunnen jullie het volledige seizoen nog eens herbeleven met alle wedstrijdverslagen en foto's.