Seizoen 2002-2003

Overzicht seizoen 2002 - 2002

Na vele seizoenen in de rechterkolom geëindigd te zijn, was SV Breugel voor het seizoen 2002-2003 bijzonder ambitieus. Een ticket voor de eindronde was de minimale doelstelling, om vervolgens via deze eindronde de promotie te kunnen bereiken.  Om dit te bewerkstelligen werd er beroep gedaan op een nieuwe trainer, Eddy Evens.

Eddy, afkomstig uit Wijchmaal,  was voorheen UEFA trainer bij 3e nationaler Overpelt Fabriek en in samenspraak met het bestuur en de spelersgroep werd de kern versterkt. Enkele jonge spelers van Overpelt Fabriek , zoals Kim Swinnen, Roel Bullen, Stijn Umans en Raf Leen en enkele iets meer ervaren spelers uit de buurt, zoals Tim Deckers, Yves Gijbels, Dimitri Geuns en Stefan Debryne, kwamen SV Breugel versterken. Samen met de al aanwezige spelerskern werd er een stevig elftal gesmeed dat zou meedoen voor de prijzen.

De 1e periode van het seizoen ging nog een beetje moeizaam, maar met met 19 op 30 was de start alvast niet gemist.  In de 2e periode van het kampioenschap begon de machine te draaien. Met overwinningen tegen de rechtstreekse concurrenten Peer SV en VC Kerkhoven was met een 26 op 30 de titel van het 2e periodekampioenschap een feit. De laatste periode van het kampioenschap begon ook goed, maar toen er tegen diezelfde rechstreekse concurrenten verloren werd, was de 1e plaats buiten bereik.
Met een 3e plaats in het eindklassement en het 2e periodekampioenschap op zak kon men terugkijken op een geslaagde reguliere competitie.  Het begeerde eindronde ticket hadden ze beet.
De competitie in 4e provinciale A werd gewonnen door Peer SV, na een testwedstrijd tegen VC Kerkhoven.

De eindronde bracht helaas niet het gewenste resultaat. Al in de eerste ronde was het over en uit. Een ambitieus KWS Alken was een gelijkwaardige tegenstander en won de heenwedstrijd op het veld van SV Breugel met 1 - 2.  Voor de terugmatch maakte de Breugel supporters massaal de verplaatsing naar Alken, maar helaas met een 1 - 1 kon men niet verder in de winnaarsronde van de nacompetitie.
Nog een mooi detail, de wedstrijd KWS Alken-SV Breugel werd geleid door Christof Virant, die een paar jaar later zijn debuut zou maken in de Belgische 1e klasse.

De lat was hoog gelegd voor SV Breugel dat seizoen en dat zou het volgende seizoen niet anders zijn.

Hieronder kunnen jullie het volledige seizoen nog eens herbeleven met de wedstrijdverslagen en foto's.